Saturday 31 May 2014

Semakin hari ingatan semakin pudar?

Teks : Yanti Sodimin

Daya ingatan seseorang tidak sama. Kadang-kadang orang muda pun cepat lupa. Yang tua pula semakin cergas daya tumpuan. Kita pernah mendengar nenek berusia 80 tahun namun masih mampu mengaji dan membaca. Bagi kes-kes tertentu kebanyakannya mereka mengamalkan gaya hidup sihat terutama menjaga pemakanan agar ingatan sentiasa baik dan beberapa amalan seperti berzikir dan mengaji.

Ada beberapa faktor tertentu yang mempengaruhi daya ingatan seseorang. Antaranya pertambahan usia, pemakanan, gaya hidup dan juga faktor kemalangan. Hantukan yang kuat memungkinkan seseorang mengalami kecederaan pada urat saraf. Seperti yang kita maklum, otak manusia mempunyai berbilion urat saraf. Justeru ia memberi kesan kepada otak terutama untuk mengingati sesuatu peristiwa yang telah berlaku.

Perkongsian kali ini membawa kita kepada cerita mengenai kemalangan yang memberi kesan kepada ingatan kepada suami Puan Aniza. Fungsi garam bukit dan safron dalam Pur Q Active adalah untuk menguat serta memulihkan ingatan seseorang. Pengambilan secara konsisten mampu menyembuhkan ingatan sedikit demi sedikit.



Nampak macam gula-gula untuk kanak-kanak tetapi khasiatnya sangat baik untuk kesihatan minda dan badan.


Jeli halalan toyyiba. Pengambilannya disarankan 2 biji sekali sehari selepas sarapan 

Untuk maklumat lanjut boleh hubungi penulis di 0122406670. Rakan niaga produk minda ini diperlukan di seluruh negara. Jana pendapatan melalui makanan sunnah lagi barokah

No comments:

Post a Comment