Wednesday 28 May 2014

Perangi nafsu amarah

Teks : Yanti Sodimin

Hidup ini penuh dengan ujian dan dugaan. Semuanya menuntut kesabaran yang tinggi. Sabar itu tidak semudah yang kita ungkapkan. Susah sebenarnya nak jadi orang yang sabar. Sebab itu ganjaran pahala bagi mereka yang sabar amat besar. Maka terungkaplah perkataan "Sabar itu sebahagian daripada iman".

Selain daripada beristigfar setiap masa, ada cara lain bagi membendung sifat amarah dalam diri kita. Penemuan terbaharu gabungan sains dan Al-Quran mampu membanteras nafsu amarah. Kita lihat perkongsian mereka yang telah berjaya mengawal baran dengan mengamalkan Pur Q Active.

Istimewanya Pur Q kerana telah dibacakan ayat-ayat Rukyah bagi melembutkan jiwa ke arah kebaikan.


Bahan safron dan garam bukit pula mampu menguatkan ingatan dan membantu pengaliran oksigen terus ke otak. Kebiasaannya, orang yang suka marah menyebabkan kekurangan oksigen lalum berpotensi mendapat penyakit berkaitan hati dan otak.

Insya-Allah jika kita nak hidup dengan aman, kawallah kemarahan. Bukan sahaja elok dipandang Allah tapi baik di mata manusia. Dalam mendidik anak, kesabaran itu penting. Bila kita sabar, tugas mendidik akan jadi lebih mudah dan seronok. Pur Q bukan saja sesuai untuk kanak-kanak, malah dewasa pun boleh menikmatinya. 


Semoga perkongsian di atas memberi manafaat untuk kita semua. Lagi maklumat lanjut mengenai kebaikan Pur Q, boleh hubungi penulis di 0122406670.


No comments:

Post a Comment