Tuesday 27 May 2014

Jeli halal dalam Pur Q Active

Teks : Yanti Sodimin

Isu DNA babi bercampur dalam produk makanan bukan isu baru sebenarnya. Sudah lama namun baru-baru ini kita dikejutkan dgn penemuan DNA babi dalam coklat cadbury. Alhamdulillah dah lama tak makan coklat ni. Cuma risau juga kalau ada lagi jenama coklat yang mengandungi bahan yang serupa. Jadi, sebelum membeli kena pastikan bahan-bahan pada coklat tu. Sudah sampai masanya kita beralih kepada buah kurma kerana sudah tentu ia lebih baik untuk kesihatan badan.

Seperti coklat, makanan kesihatan seperti jeli juga ada yang meragukan kehalalannya. Namun, jeli yang digunakan untuk membuat Pur Q adalah daripada Halagel. Ia juga bersumberkan makanan sunnah hasil gabungan safron (bunga paling mahal di dunia) dan garam bukit. Istimewanya Pur Q diterapi dengan ayat rukyah bagi melembutkan jiwa anak-anak. Sekiranya bahan yang digunakan tidak halal, terapi rukyah tidak berkesan dengan baik pada produk. Alhamdulillah, ramai anak-anak telah dapat dipulihkan daripada virus malas, lembab dan degil.

Lihat keberkesanan produk dengan membaca testimoni di ruangan yang ada. Kilang juga dipantau oleh Ustaz Sobri (lihat gambar di bawah). Pendek kata semua yang berkaitan dengan Pur Q adalah berteraskan sumber yang halal.

Jadi, usah risau. Produk Pur Q setanding dengan jenama terkenal malah ia lebih baik kerana memberi pembentukan jiwa dan akhlak kepada anak-anak bangsa kita sendiri. Boleh hubungi penulis di talian 0122406670 untuk sebarang pertanyaan.




No comments:

Post a Comment