Tuesday 8 April 2014

Spray garam bukit

Teks : Yanti Sodimin

PRODUK : BIO QUANTUM MINERAL dihasilkan drpd Garam Bukit (Natural Salt). Ketahuilah apa kebaikkan dan khasiat jika kita menggunakan Bio Quantum Mineral dalam amalan seharian kita. Semburan terus ke bawah lidah. Semburan ke muka & tubuh badan. Semburan ke dalam minuman. Selamat beramal...

KHASIAT GARAM BUKIT
1001 Rahsia Garam Bukit

Dari Abdullah Bin Umar:
”Sesungguhnya ALLAH menurunkan empat perkara berkat (mempunyai kebaikan) dari langit (menerusi hujan) ke bumi iaitu besi, api ,air dan garam”

SUNNAH: Rasulullah S.A.W menyarankan supaya memakan secubit garam pada awal dan akhir setiap kali makan:
“Sesiapa yang memulakan makan dengan memakan secubit garam, Allah akan hindarkan 330 jenis penyakit, yang paling kurang ialah kusta, sakit perut dan sakit gigi. Selebihnya Allah yang Maha Mengetahui.”

Garam Bukit dapat membantu meningkatkan aura dan potensi diri. Bagaimana? Garam bukit ini antara rahsia alam yang mempunyai tenaga atau energi. Sama seperti air. Dua bahan ini mempunyai kekuatan memerangkap gelombang dalam cara berbeza. Sebab itu dalam perubatan Islam, air dan garam banyak digunakan. Tapi bukan garam laut, garam bukit. Ini kerana garam bukit tidak disukai jin dan syaitan. Banyak lagi rahsia garam, air sejuk, tulang dan darah dan lain-lain lagi yang menjadi rahsia dalam diri kita. Gabungannya sangat membantu membentuk aura diri yang baik!

Dan tahukah anda, garam bukit hanya berkesan digunakan pada waktu pagi? Terutamanya diwaktu subuh. dan ia tidak digalakkan digunakan pada waktu malam. Kerana ia sama saja seperti tidak mengambilnya. Garam bukit tidak berfungsi di waktu malam. Pengambilan secubit garam bukit di waktu pagi juga menjadi amalan pemurah rezeki dan secubit sebelum dan selepas makan bagi memperbaiki kesihatan.

Garam bukit juga sesuai untuk kanak-kanak dan bayi. Terutama bagi mengelakkan gangguan halus yang mudah mendekati bayi. Biasanya bayi suka mandian garam ni

AMALAN RASULULLAH S.A.W MEMAKAN SECUBIT GARAM SEBELUM DAN SELEPAS MAKAN KINI DIBUKTIKAN OLEH SAINS BAHAWA TABIAT INI MENAMBAHKAN KEBERKESANAN PERUT UNTUK MENGHADAM MAKANAN DAN MENGHINDARKAN PERUT DARI MENYERAP RACUN.

Ternyata berkesan menghilangkan pelbagai penyakit.
Garam Bukit Tulen sebagai minuman kesihatan...

INFO LARUTAN TEPU GARAM BUKIT TULEN (SOLE BRINE)

Tubuh manusia memerlukan garam termasuk elemen-elemen kelumit. Meminum larutan garam dari hablur garam bukit tulen dapat merangsang sistem pencernaan dan metabolisma. Larutan ini juga dipercayai :

1) Menyumbang tenaga semulajadi yang tersimpan dalam struktur hablur garam dan tubuh dapat menggunakannya selama 24 jam.
2) Membantu memperseimbang kealkalian / keasidan dalam tubuh dan meneutralkan tekanan darah.
3) Membantu melarutkan dan menyah mendapan yang boleh mengakibatkan pembentukan "batu" dan pelbagai jenis rheumatisme seperti arthritis, batu hempedu dan batu karang.
4) Membantu meredakan rasa ketagihan. Ketagihan gula dan alkohol hilang sebaik sahaja pengambilan awal larutan tepu garam bukit tulen.

Profesor Peter Ferreira, seorang pakar biofizik berbangsa German telah menjalankan beberapa jenis ujian-ujian klinikal ke atas pesakit-pesakit yang mengambil larutan tepu Garam Bukit pada setiap hari dan Melaporkan keputusan berikut:

a) Pesakit-pesakit mengalami kehilangan Logam-logam berat dari tubuh seperti Plumbum, Merkuri (Raksa) dan Arsenik
b) Pengungkaian enapan-enapan Kalsium
c) Proses detoksifikasi perlahan tetapi berkesan
d) Memperseimbang pH darah.

Amalan mandi dengan air garam bukit adalah satu keperluan harian untuk merasai kesegaran dalam merangsang semula mana-mana bahagian organ dalam badan yang telah kehilangan tenaga dan getarannya.Berendam dengan air garam bukit tulen akan merangsang vitamin tertentu dan mengurangkan homosistina iaitu sejenis bahan yang gagal dicerna dan akan mengotorkan darah dalam tubuh.

Sila hubungi 0122406670 untuk maklumat lanjut



No comments:

Post a Comment